Et nyhedsbrev kan være ekstremt effektivt, hvis det er målrettet og veldisponeret. Det er klart, at nyhedsbrevet som genre har fået mere og mere konkurrence i løbet af de seneste år med fremkomsten af digitale kommunikationsplatforme, såsom ’de sociale medier’. Nyhedsbrevet har dog stadig sin berettigelse, og hvis denne kommunikationsform eksekveres til perfektion, kan et nyhedsbrev have meget positive effekter.

Nyhedsbrevet har den store fordel, at dette ender i indbakken hos personer, der har takket ja til at modtage det. Der er dermed tale om en direkte, personlig kommunikation, hvilket har sine fordele i forhold til at skabe et loyalitetsbånd til modtageren. Det er desuden forventeligt, at modtagerne af et nyhedsbrev er interesserede i brevets indhold, da modtagerne aktivt har bedt om at få dette tilsendt.

Et nyhedsbrev fungerer ekstremt godt som en reminder til tidligere kunder om ens stadige eksistens. Nyhedsbrevet er ligeledes et effektivt middel til skabelsen af loyalitet mellem ens virksomhed og ens kunder, da et nyhedsbrev med dets direkte henvendelse er væsentlig mere personligt end en bannerreklame og lignende.

Nyhedsbrevet kan bruges på flere forskellige måder

Et nyhedsbrev kan have flere forskellige funktioner. Man kan bruge brevet til at informere modtagerne om relevante nyheder, der vedrører ens virksomhed. Hvis man for eksempel ejer en webshop, der forhandler tøj, er nyhedsbrevet et fantastisk redskab til at informere tidligere kunder om, når man får nye tøjkollektioner i shoppen.

Man kan med fordel målrette nyhedsbreve til forskellige segmenter af ens kundekreds. Hvis man har nogle kunder, der jævnligt køber produkter af et specifikt mærke, er det nærliggende at sende nyhedsbreve til disse kunder, når man får nye produkter af dette mærke hjem.

Det er ligeledes smart og fornuftigt at implementere tilbud og rabatkoder i ens nyhedsbreve sommetider, da modtagergruppen dermed uden tvivl føle sig værdsat, og rabatkoder og tilbud vil uden tvivl motivere en stor del af modtagerne til atter at handle i ens webshop.

Nyhedsbreve skal opbygges korrekt

Det er vigtigt, at et nyhedsbrev er fokuseret og velformuleret. Man skal huske på, at det ender i en mailboks, hvor det konkurrerer om modtagerens opmærksomhed med adskillige andre mails. Derfor er man nødt til at gøre sig umage med udarbejdelsen af et nyhedsbrev. Sproget skal være levende, dragende og tilpasset målgruppen. Nyhedsbrevet skal helst formå at sætte en fastholdende krog i modtageren i løbet af de første linjer, så han/hun læser brevet til ende. Det kan dog være en stor udfordring, og man bør være yderst strategisk omkring brevets opbygning. Det er meget vigtigt, at brevets hovedbudskab forstås af modtageren, selvom denne ikke nødvendigvis læser hele brevet.

Pris for nyhedsbreve er 0,80 kr. pr. ord.

Vi vil hjertens gerne hjælpe dig med at skrive nogle fremragende nyhedsbreve, som modtagerne læser til ende. Hvis det lyder interessant, er du meget velkommen til at tage kontakt til os her.